Karen Hørmann

Dyrlæge

Karen blev uddannet som dyrlæge i 1985. Umiddelbart efter eksamen startede hun i sit første job som dyrlæge på Roskilde Dyreklinik. Et par år senere fik hun ansættelse som undervisningsassistent på Landbohøjskolen, som nu hedder KU-Life.
I 1988 startede Karen som dyrlæge her på Brøndby Dyreklinik, og har sidenhen fulgt utallige firbenede generationer, fra det første besøg som nysgerrig og livlig hvalp eller killing, til det sidste besøg, hvor der skal siges farvel efter et langt og godt dyreliv. Undervejs har Karen videre- og efteruddannet sig, både i alment praksisarbejde, og i anæstesi(bedøvelse), smertebehandling og tandbehandlinger. Så hvis dit dyr har behov for operation eller tandbehandling i narkose, er det Karen, der udfører indgrebet, uanset om du har en hund, kat, kanin eller et marsvin.

Karen har i flere omgange arbejdet med gadehunde i Asien, hvor hun har været udsendt som frivillig dyrlæge på ABC-projekter(Animal Birth Control). Her har hun udført steriliseringer, kastrationer og rabiesvaccination af hundredevis af gadehunde. Senest var Karen i Thailand i Januar 2016 sammen med vores veterinærsygeplejerske Iben.

Sund plan til din bedste ven Dit dyr i trygge hænder hos Brøndby Dyreklinik

VetPlan er en sundhedsplan for dit dyr, så du kan abonnere på forebyggende pleje og sundhed. Hos Brøndby Dyreklinik får dit dyr adgang til ydelser som årlige sundhedstjek og vaccination, fri konsultation og fri negleklip samt store rabatter på foder og tandrensning.

Løbende kontrol er til stor gavn for dit dyrs sundhed og kan i sidste ende spare dig for mange uforudsete udgifter. Her på klinikken har vi VetPlaner til hunde under 7 århunde over 7 årkatte under 7 år, katte over 7 år, hvalpe og killinger.

Læs mere om vores VetPlaner HER